Ne-a fost foarte greu sa renuntam la suzeta si biberonul cu lapte pe care il dadeam noaptea, dar am reusit. Timp de o saptamana am avut numai nopti albe.

Trebuie sa recunosc ca este o greseala sa i-o dai de la inceput, am stiut lucrul asta, dar nu mai rezistam atunci cand el avea colici, iar suzeta l-a ajutat sa se calmeze, pe urma au inceput sa iasa si dintisorii si inca o data suzeta ne-a ajutat. Si pentru ca in viata totul se plateste si noi am platit. Dupa ce au mai trecut din probleme (colici, dintisori…), a inceput sa devina dependent si noaptea se trezea ca sa o caute prin patut. Va dati seama ca ne trezea si pe noi ca nu reusea sa o gaseasca. Si mai este o problema chiar mai grava as spune eu, cariile de biberon care se fac de la suzeta si biberonul care este dat seara si chiar noaptea in unele cazuri 🙂 .

Nu este deloc usor, dar ar fi bine daca va hotarati  sa nu i-o mai dati, sa va tineti de cuvant. Este bine sa incercati sa i-o inlocuiti cu altceva. Trebuie sa tinem cont ca ii luam una dintre cele mai mari placeri ale copilului. Iar noi am indraznit sa ii luam chiar 2 dintre ele 😦 . Incercati sa va puneti in locul lui si fiti intelegatori, atunci cand plange, nu fiti prea duri, dar nu trebuie  sa cedati, ca sa nu il dezorientati si sa creada ca trebuie doar sa planga mai tare si va obtine tot ce va dori.

Noi am schimbat tot programul pe care il avea seara inainte de culcare, pentru ca inainte era inclusa si suzeta si ar fi fost si mai greu pentru el sa adoarma fara ea.

Nu am vrut sa il mintim sau sa il pacalim pentru ca nu vrem sa il invatam sa minta, asa ca i-am spus ca nu o mai avem si nu o mai poate primi. Nu a acceptat prea usor dar a facut-o, iar acum adoarme fara ea. Suntem foarte mandri de el. 🙂

